Dotychczasowa strona www Centrum nie spełniała aktualnych standardów związanych z projektowaniem serwisów internetowych. Ograniczenia techniczne wpływały bezpośrednio na jakość prezentacji treści. Co więcej, jej struktura pozwalała na publikowanie materiałów dotyczących przede wszystkim siedziby głównej, a tylko wybrane elementy odnosiły się do działalności oferty całej instytucji. Z tego powodu większe filie korzystały z własnych, odrębnych stron, a mniejsze, nie mając dedykowanego miejsca w sieci, w komunikacji z klientami musiały ograniczyć się do korzystania z mediów społecznościowych. 
Centrum Kultury Podgórza jest jedną z największych krakowskich instytucji kultury. Działamy na terenie wszystkich prawobrzeżnych dzielnic miasta. W dobie internetu, chcąc dotrzeć do klientów z naszą ofertą, musimy być obecni w sieci. Co więcej, nasza komunikacja musi być kompleksowa, spójna i wykorzystywać nowoczesne narzędzia, które są przyjazne użytkownikom i pozwalają przekazywać treści w atrakcyjny wizualnie sposób. Nowa strona internetowa pozwoli nam sprostać tym wymaganiom. Jest przejrzysta, funkcjonalna, nowoczesna i, co niezwykle istotne, jest integratorem informacji dotyczących całej instytucji – siedziby głównej i wszystkich 18 filii. Ma to nie tylko wymiar praktyczny, ale pokazuje również pełny zakres i skalę naszej działalności.
– mówi Anna Grabowska, Dyrektor Centrum Kultury Podgórza.
Uruchomienie nowej strony www poprzedziły analizy rynku, warsztaty strategiczno-koncepcyjne oraz szkolenia. Projekt powstał w oparciu o makietę funkcjonalną. Aby wyeliminować ewentualne błędy oraz właściwie zoptymalizować serwis przeprowadzony został również beta-testing.

Rozbudowana wyszukiwarka, podstrony filii i newsletter

Strona główna nowego serwisu jest wizytówką Centrum Kultury Podgórza, tworzonego przez siedzibę główną oraz 18 filii. Przedstawiamy tam krótko kim jesteśmy, gdzie i jak działamy, jakie elementy można znaleźć w naszej ofercie oraz jakie programy lojalnościowe przygotowaliśmy dla naszych stałych klientów. Szczegóły znajdują się w poszczególnych zakładkach głównego menu: „Lokalizacje”, „Oferta”, „O nas” oraz „Kontakt”.

Najbardziej rozbudowany jest moduł ofertowy. Użytkownik może wyszukiwać interesujące go wydarzenia oraz zajęcia określając przedział czasowy oraz według następujących kryteriów (filtrów): grupy wiekowej, rodzaju wydarzenia/tematyki zajęć, lokalizacji, w której się odbywają (siedziba główna oraz poszczególne filie Centrum) oraz programu lojalnościowego, którym są objęte (Karta Podgórze w Kulturze, Karta Seniora, Karta Juniora lub Karta Klubu Rodziców). Dzięki temu łatwo i szybko może znaleźć dokładnie to, czego szuka. A jeśli nie ma sprecyzowanych oczekiwań i chce zapoznać się z pełną ofertą zajęć i wydarzeń w Centrum, żeby poszukać inspiracji i z dostępnych propozycji wybrać coś dla siebie – również jest taka możliwość. Rocznie organizujemy także kilkadziesiąt różnych konkursów, więc i dla nich został opracowany dedykowany mechanizm wyszukiwania z podziałem na kategorie. W znalezieniu informacji na konkretny temat pomoże również wyszukiwarka widoczna w prawym górnym rogu głównego menu, która analizuje treści w obrębie całego serwisu. Nowa strona posiada też funkcję newslettera. Warto zapisać się do niego już teraz, by być na bieżąco z wszystkimi nowościami i aktualnościami w Centrum Kultury Podgórza.

Jednym z najważniejszych modułów jest również ten z lokalizacjami. Można tam znaleźć krótkie wizytówki siedziby głównej i wszystkich filii Centrum Kultury Podgórza, a po wybraniu konkretnej przenieść się bezpośrednio na dedykowaną jej podstronę. Nowy serwis Centrum Kultury Podgórza składa się więc ze strony głównej i aż 19 stron jednostek, funkcjonujących w obrębie domeny ckpodgorza.pl. Taka struktura zapewnia spójność komunikacji, a jednocześnie daje wszystkim filiom możliwość kompleksowego i atrakcyjnego zaprezentowania swojej oferty oraz dotarcia do szerszego grona klientów.

Responsywność, optymalizacja i udogodnienia dla osób słabowidzących

Nowa strona internetowa Centrum Kultury Podgórza jest responsywna (RWD) – jej układ automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. Dobrze wyświetla się w popularnych przeglądarkach desktopowych oraz na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach itp. To bardzo istotne, ponieważ – jak pokazują statystyki – liczba użytkowników, którzy przeglądają strony internetowe wyłącznie na urządzeniach mobilnych lawinowo rośnie.

Zaletą nowej strony www Centrum jest też intuicyjna nawigacja – dzięki czytelnemu menu i przejrzystemu układowi treści można się po niej łatwo poruszać. Dodatkowo, treści są publikowane w systemie modułowym, co pozwala w zróżnicowany i atrakcyjny wizualnie sposób prezentować informacje (dodając np. fotografie i grafiki, galerie zdjęć czy udostępniając treści z mediów społecznościowych) oraz dostosowywać oprawę graficzną do specyfiki materiału. Całość wpisuje się również w aktualne trendy w zakresie projektowania graficznego serwisów internetowych.
Największym wyzwaniem przy projektowaniu nowego serwisu dla Centrum Kultury Podgórza było dla nas opracowanie struktury integrującej całą instytucję. Celem było stworzenie przejrzystej i funkcjonalnej platformy dla odwiedzających oraz wygodnego miejsca dla każdej z 19 jednostek Centrum, w którym będą mogły w pełni zaprezentować swoją działalność i dzięki temu dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Podczas warsztatów strategiczno-koncepcyjnych wypracowaliśmy schemat portalu oraz jego funkcje tak, by pogodzić wszystkie cele CKP z oczekiwaniami użytkowników. Mając na względzie bardzo złożoną grupę wiekową, do której kierowana jest oferta zajęć i wydarzeń organizowanych przez Centrum, zbalansowaliśmy layout graficzny oraz elementy interaktywne tak, aby uatrakcyjniać przekaz informacji, nie zaburzając jednocześnie czytelności strony. Nowy serwis CKP jest nowoczesny, przyjazny użytkownikowi, intuicyjny i przejrzysty oraz spójny dla wszystkich filii Centrum. Został zaprojektowany według najlepszych standardów w UX i UI.
– mówi Magdalena Klejdys-Matras, Art Director Openform design&digital studio, firmy odpowiedzialnej za realizację projektu.
Nowy serwis Centrum Kultury Podgórza jest również zintegrowany z popularnymi mediami społecznościowymi, jak Facebook, Instagram, YouTube oraz LinkedIn. Został również zoptymalizowany pod kątem poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania (SEO – search engine optimization) oraz zaopatrzony w narzędzia analityczne pozwalające monitorować ruch na stronie. Wiedząc co użytkownicy oglądają najczęściej i najdłużej, będziemy mogli na bieżąco uatrakcyjniać publikowane materiały i lepiej wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Warto również podkreślić, że nowa strona internetowa Centrum Kultury Podgórza jest zgodna ze standardami WCAG 2.0 poziom AA – tzn. spełnia aktualne wymogi w zakresie dostępności (Web Content Accessibility Guidelines), w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Z myślą o osobach słabowidzących powstała kontrastowa wersja serwisu. Wprowadzony został również syntezator mowy, odczytujący treści zamieszczone na stronie oraz funkcja powiększania tekstu.

Openform design&digital studio – wykonawca nowej strony www Centrum Kultury Podgórza – to krakowska firma z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu stron internetowych (na rynku od 2008 r.), specjalizująca się m.in. w tworzeniu serwisów internetowych dla sektora kultury. Za swoje realizacja była wielokrotnie nagradzana – m.in. zajęła pierwsze i drugie miejsce w kategorii „grafika strony internetowej” w konkursie „Muzeum Widzialne 2019” za realizację dla Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie oraz Wirtualnego Muzeum Gazownictwa. Projekt Wirtualnego Muzeum Gazownictwa autorstwa Openform znalazł się także na liście 20 najbardziej inspirujących projektów muzealnych na świecie w 2020 r.
Nowy serwis internetowy CKP
Nowy serwis internetowy CKP
Nowy serwis internetowy CKP
Nowy serwis internetowy CKP
Nowy serwis internetowy CKP
Nowy serwis internetowy CKP

Nowy serwis internetowy Centrum Kultury Podgórza

1 /

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.